Referenssi
Innokas Medical OyODC Jatkuvuus - Varmin vakuutus liiketoimintanne jatkuvuudelle
ODC Jatkuvuus – Varmin vakuutus liiketoimintanne jatkuvuudelle
ODC Jatkuvuus on palvelu, jossa asiakkaan liiketoimintakriittisten järjestelmien tiedot varmennetaan tai replikoidaan Oulun DataCenterin konesaleihin, josta niitä voidaan ajaa/käyttää häiriötilanteen sattuessa. Palvelu voidaan toteuttaa BaaS-palveluna (BackUp as a Service) tai DRaaS-palveluna (DisasterRecovery as a Service) asiakkaan tarpeiden mukaan.
ODC Jatkuvuus on palvelu, joka turvaa nimensä mukaisesti yrityksenne liiketoiminnan
jatkuvuuden. Se on tarkoitettu yrityksille, jotka haluavat turvata palveluidensa jatkumisen tai nopeuttaa toipumista häiriötilanteen sattuessa.
Jatkuvuuspalvelulla varmistamme tai kahdennamme yrityksen järjestelmien datan siten, että palvelu on
palautettavissa (BaaS) tai jopa käytettävissä (DRaaS), jos ensisijaista datan säilytyspaikkaa kohtaa esimerkiksi
järjestelmävika, vesivahinko tai tulipalo.
Hyödyt käyttäjälle
- Palveluiden käyttökatkot minimoidaan.
- Ei tarvetta ylläpitää vaihtoehtoisia työtapoja
- työn jatkuvuuden varmistukseksi.
Hyödyt liiketoimintajohdolle
- Palvelun keskeytyksestä aiheutuvien kustannushaittojen minimoiminen.
- Ei tarvetta rakentaa itse toista konesalia kapasiteetin hajautusta varten.Palvelutasosopimukset (SLA)
Hyödyt tekniikalle
- Mahdollisuus palveluiden hajautukseen myös maantieteellisesti.
- IT:n helpompi varmistaa liiketoiminnan jatkuvuus häiriötilanteessa.
- Lisäkapasiteetin ja muiden palveluiden käyttömahdollisuus varmistusten lisäksi.
Toinen konesali jatkuvuuspalvelua varten on kallis
- Tämä riippuu vertauskohteesta. Oman tuotannon katkeaminen jopa viikoiksi voi olla hyvinkin kallista.
- Toteutusvaihtoehtoja on useita, myös kohtuullisilla kustannuksilla saadaan parannusta aikaiseksi.
- Julkisen pilvipalvelun purkaminen ja siirto muualle voi maksaa yllättävän paljon.
Suomessa ei yleensä tapahdu mitään isompaa
- Kaikilla riskeillä, pienilläkin, on jokin todennäköisyys.
- Tulvista ja ukkosista aiheutuvia vesivahinkoja sattuu yrityksille Suomessakin joka vuosi.
- Usein isonkin vahingon takana on pieni, inhimillinen virhe.
Vakuutus korvaa kaikki vahingot
- Vakuutus ei kata kaikkea, kuten mainehaittoja, asiakaspoistumia ja muita välillisiä kustannuksia.
Varautuminen vikatilanteisiin ja varmistukset ovat jo kunnossa
- Kriisinhallintasuunnitelma on usein puutteellinen, eikä sitä ole harjoiteltu.
- Varmistukset sijaitsevat usein samassa tilassa kuin palvelin, eikä niitä ole kokeiltu
- koskaan palauttaa.